Sider

25. februar 2010

Dagen i dag

Dagen i dag har været hård ved mig. Jeg har ryddet op, vasket, tørret og foldet tøj. Jeg har gravet sne væk, for selvfølgelig skulle der, når nu det er begyndt at regne, falde sindsygt store mængder sne ned fra taget så man knapt kunne komme uden for. Jeg har været på loftet for at hente en gammel stationær pc ned for at se om jeg kunne få den til at virke. Og ikke mindst har jeg gjort rent; støvet af, skuret og skrubbet på badeværelset, støvsuget og vasket gulv. Da først det var gjort og et velfortjent bad var overstået var det videre i programmet og få lavet aftensmad. Efter den var overstået var det igen igang med at fjerne sne, denne gang fra tagrenderne. Videre ind og rode med den gamle computer. Ud at fjerne sne fra tagrenden igen - det regner stadig så jeg forventer at skulle ud en del gange - med mindre jeg kan vride kroppen, og bide smerterne i mig, lang tid nok til at tage en trappestige og en planteskovl eller noget i den stil med rundt, så jeg kan få fjernet det is der blokerer tagrenderne.

Mit korpus kan klart godt mærke, at der har været alt for meget arbejde i dag. Min albue føles som om den vender den forkerte vej, ryggen brokker sig for hvert eneste skridt og kan knapt rettes ud for slet ikke at snakke om, at benene er så hævede at selv løse strømper strammer.
Jeg burde nok efterhånden lære (og indse) at det er for meget af det gode for mig at gøre hele huset rent på een dag, men hvorfor rende rundt og have ondt hele tiden, fordi man er nødt til at dele arbejdet op i stedet for at have kanon ondt et par dage eller tre fordi man samler arbejdet - til trods for at man næsten ikke kan slæbe sig selv videre... For mig er det et valg mellem pest eller kolera.
Det mest irriterende er at jeg altid godt har kunne lide at gøre rent, men efterhånden som kroppen ikke vil være med til det mere, bliver det mere og mere en sur pligt. Tror måske at den ged der har opfundet AMC burde blive gravet op og blive tvunget til at "u-opfinde" den lidelse; se dét ville være fedt...
Men nok brok - gider jo egentlig ikke den slags - jeg skulle vist bare lige have luft. Jeg påskønner jo mit arbejde når jeg er færdig, uanset om andre så også gør eller ikke gør...


I går, da vi var ude at handle, huskede jeg for een gangs skyld mit kamera så jeg fik taget nogle flotte flotte vinterbilleder. Selvom jeg til tider er enormt træt af vinter, kan jeg let se skønheden i denne årstid også.
Lige så lys og skinnende den kan være, lige så dramatisk og mørk kan den være. Om et af de billeder jeg fik taget, sagde Jan at det næsten så helt biblsk ud. Og det kan jeg kun give ham ret i.

Måske er det ikke så let at se, fordi billedet her inde er mindre, men såvidt jeg husker kan man klikke på det for at se det i fuld størrelse. Om end det måske kan se sådan ud, så er der ikke noget fusk i det, billedet er uredigeret, ligesom alle de andre billeder fra i går, som kan ses på hhv. facebook eller flickr.
Jeg kan godt lide at tage billeder og selvom det ikke sker så tit så kan man være heldig at få nogle kanone billeder ud af det...

Anyway, nok for i aften. Hvis jeg er heldig står i morgen også på en tur i svømmehallen så jeg kan få slappet lidt af i kroppen...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Today has been rough on me. I’ve tidied up, I’ve washed, dried and folded clothes. I’ve been digging away snow, ‘cause naturally a lot of snow had to (because it started raining) fall from the roof, so much so that one could hard get out of the house. I’ve been at the attic to bring down a big old computer to see if I can get it up and running again. And last but not least I’ve been cleaning; dusting, scrubbing the bathroom, vacuumed and washed the floors. Once that was done, and I had a well-earned shower it was chores all over again – making dinner. After that I had to clear snow once again – this time from the gutters. Then I started working on the old computer. Then clearing snow from the gutters again – since it’s still raining I’m expecting to have to go out quite a few times – unless I can twist my body, bear the pain without flinching (or maybe rather ignore it), long enough for me to bring out a step-ladder and a garden trowel or something like it, so I can remove the snow that blocking the gutters.

My body can definitely feel that I’ve too much work today. My elbow feels like it twisted in the wrong direction, my back complains for ever step I take and can barely be straightened not to mention my legs that are so swollen that even very loos socks feel too tight.
I guess I ought to learn (and realise) that it too much cleaning the whole house in one day. But why go around having pains all the time because you have to spread the work out over several days instead of having pains for a couple of days or three because one gathers the work into one day – despite of the face that you can hardly drag yourself one step further. For me it’s choice between the plague or cholera. The most annoying thing is that I’ve always liked cleaning but in step with my body wanting to do less and less it’s turning more and more into a sour duty.

I think that the “goat” who invented AMC should be dug up an be forced to “dis-invent” that disorder. Now that would be cool!

But enough grumbling – I actually really don’t like that. I guess I just needed some air. I appreciate my work once I’m done - even if others may or may not appreciate it too.

Yesterday when we went shopping I remembered my camera, for once, so I got some pretty pretty winter shots. Even though I sometimes have had enough of winter and get close to hating it I can most definitely see the beauty in this season too.

As bright and shiny it can be, as dramatic and dark it can be. About one of the pictures I took Jan said that it looked almost biblical. And I can only agree with him.
It might not be easy to see because the picture is quite small here but as far as I recall you can click it and enlarge it. It may not look so but there is no cheating, the picture is totally unedited, as a are all the pictures from yesterday (they can be seen at Facebook or Flickr).
I like taking pictures and even though it doesn’t happen so often one can get lucky and get a great shot.

Anyway, enough for tonight. If I’m lucky I’ll get to go the public pool tomorrow so I can get to relax my body.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar